SHOPPINGBAG (0) Till kassan →

Summa:
0 :-

Köpvillkor 

 

ALLMÄNNA VILLKOR 

Följande villkor är tillämpliga på alla avtal som sluts med Eanos AB, 556719-2926 (nedan kallad Headzone) på www.headzone.se och privatperson. Då du beställer från oss accepterar du dessa villkor. Om en person under 18 år gör en beställning ska denna ha målsmans godkännande enligt gällande regler för kontantköp. Headzone förbehåller sig för tryckfel i bild, text samt fel i produktspecifikation. Vid eventuella fel gällande lagersaldo, förbehåller sig Headzone rätten att korrigera detta i efterhand. För att du ska få ut det mesta av din hårförlängning bör du noggrant följa våra skötselråd. Dessa hittar du i hårskolan.

BETALNINGSALTERNATIV 

Headzone erbjuder dig marknadens säkraste betalningsalternativ. Välj mellan:

KORTBETALNING

Alla kortbetalningar från oss går genom Dibs, som uppfyller alla krav för PCI-DSS. Läs mer under Leverans och Betalning.

SÄKERHET & PERSONUPPGIFTER

All information på Headzone skyddas enligt upphovsrättslagen.

När du genomför ett köp eller registrerar dig som kund på www.headzone.se lagras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med Personuppgiftslagen, (PUL 1998:204), måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter. Detta gör du i samband med köp eller registrering. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få dina personuppgifter raderade.

Inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick av tredje part, utan används endast internt av Headzone.

FRAKT & LEVERANS

På Headzone handlar du alltid fraktfritt vid beställningar över 500kr (inkl. moms). Fri frakt gäller endast Standardfrakt.

Standardfrakt: 1-3 arbetsdagar
Leverans sker vanligen efter 1-3 arbetsdagar då du får ett sms, mail eller avisering beroende på leveransmetod. Ordern skickas samma dag, då den inkommer innan 15:00.

Expressfrakt: Nästa vardag 
Om du beställt innan kl. 15.00 måndag till fredag mottar du din beställning nästkommande vardag kl. 10.00*. Beställningar gjorda med expressleverans fredagar efter kl. 15.00 fram till och med måndag kl. 15.00 skickas på måndag för leverans tisdag.  

Företagspaket DPD: 12.00
Detta leveransalternativ kan endast väljas av företag med registrerad företagsadress. Utkörning av paket ingår vid val av detta fraktalternativ. Leverans sker näskommande helgfria vardag innan klockan 12.00. Ordrar som inkommer före kl 15.00 på helgfria vardagar skickas samma dag.

Företagspaket DPD: 17.00
Detta leveransalternativ kan endast väljas av företag med registrerad företagsadress. Utkörning av paket ingår vid val av detta fraktalternativ. Leverans sker näskommande helgfria vardag innan dagens slut. Ordrar som inkommer före kl 15.00 på helgfria vardagar skickas samma dag.

Hämta i butik: S:t Eriksgatan 76
Med detta leveranssätt iordningställer vi din beställning och skickar ett mail till dig så fort din order finns att hämta i butiken.

- Vid en eventuell försening kommer vi höra av oss till dig, och då du har rätt att häva köpet utan kostnad. Detta gäller vid försening hos oss, och inte p.g.a. transportören.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Ordrar finns kvar för utlämning hos valt utlämningsställe i 14 dagar och returneras sedan tillbaka till oss automatiskt. Om en order returneras p.g.a. att det inte hämtats ut i tid eller med anledning av fel angiven leveransadress, är det kundens skyldighet att betala frakt för ytterligare en sändning. Headzone ringer eller mailar på angivet telefonnummer/e-postadress. Headzone har alltid rätten att debitera 199kr för ett outlöst paket. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

PRISER

Privatpersoner: Alla priser på Headzone är inklusive moms (25%). Det pris som råder vid köptillfället är det pris som gäller vid ditt köp.

Företagskunder: Är du registrerad och inloggad som företagskund visas dock priserna exklusive moms, vilket även står specificerat på priset. Momsen (25%) läggs då på i kassan.

RETUR / ÅNGERKÖP / AVBESTÄLLNING

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit dina varor. Som kund på headzone.se erbjuds du 30 dagars öppet köp.
Vill du returnera eller byta din vara, så skall du skriva ut bytes- och returblanketten och skicka in den tillsammans med varan/varorna till:

Headzone
Sankt Eriksgatan 76
113 20 STOCKHOLM 

Endast oanvända produkter med obruten förpackning/plombering blir godkända för retur. För att underlätta returhanteringen och för snabbare service ber vi dig att alltid returnera varan/varorna i lämplig kartong och att alltid ange ditt ordernummer. Det är kundens ansvar att returen kommer fram till oss.
 

Väljer du att byta en vara så skickas den nya varan utan extra kostnad till dig. Vid retur, byte eller ångerköp står kund för kostnaden. Headzone löser ej ut paket mot postförskott.
 

REKLAMATION

Vid reklamationsärendet ber vi dig kontakta vår support med ditt ordernummer. Skicka därefter tillbaka den defekta/felaktiga varan till oss tillsammans med reklamationsformuläret. Om reklamationen godkänns ersätter vi dig med en ny/motsvarande produkt. Alla reklamationsärenden skall ske inom skälig tid (30 dagar) efter mottagande av ordern.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, fel som är orsakade av normalt slitage omfattas ej. 

På hemsidan finns skötselråd för löshår. Vi ansvarar och ersätter inte artiklar som använts eller skötts på annat sätt än våra anvisningar. Ingen reklamation godkänns ifall löshåret färgats. Inte heller godkänns en reklamation där löshåret behandlats på annat sätt än våra skötselråd rekommenderar.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Returadress:
Headzone
Sankt Eriksgatan 76
113 20 STOCKHOLM

TRANSPORTSKADA

Kontrollera alltid paketet när du hämtar ut/tar emot paketet. Är paketet skadat eller öppnat skall du genast anmäla detta till utlämningsstället och till oss. En skadad produkt vid leverans behandlas på samma sätt som övriga fel på varan och ska därmed reklameras inom skälig tid.

FEL/SLUTFÖRSÄLJNING/PRISÄNDRINGAR 

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, slutförsäljningar och prisförändringar.
Observera att färgåtergivning på en hemsida skiljer sig från bildskärm till bildskärm, och kan aldrig vara exakt densamma som i verkligheten. 

PRODUKTANSVAR 

Headzone avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och omhändertas av köparen. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används. Eventuella allergier eller fel måste köparen själv kontrollera. Alla produkter skall användas på det sätt som anges i skötselråden och produktinformationen på hemsidan. Den information som visas på headzone.se är endast den officiella informationen. 

FORCE MAJEURE

Headzone ansvarar inte för prestationer som är försenade, som orsakats av omständigheter utanför Headzones rimliga kontroll. Vid Force Majeure har Headzone rätt till ytterligare tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är strejk, terrordåd, krig, leverantörsstörningar, transportstörningar, produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärder, lagstiftning eller naturkatastrofer. Skulle en sådan omständighet vara mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan att den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ersättning.